Momir Milošević, deo autorskog tima nove tinejdž misterije „Blok 27“, nastale u zajedničkoj produkciji Telekoma Srbija i producentske kuće FireFly, otkriva kako je došao na ideju da radi jednu ovakvu seriju i hoće li ona imati nastavak.
– Odrastao sam na Novom Beogradu u Bloku 28. Ceo život se motam s kamerom i snimao sam svoje društvo i kreirao strašne scene još od osnovne škole. Tada nisam bio ni svestan šta je režija. Nekako se ispostavilo da mi je večita inspiracija posmatranje blokovskih fasada i razmišljanje o tome kakve se sve mračne stvari dešavaju iza prozora u tim zgradama kojim sam bio okružen. Bilo je prirodno da u jednom trenutku snimim horor smešten u blokovima, sa znanjem koje sam stekao živeći tamo, a i baveći se filmom uopšte. Moj kratkometražni film „Videćeš večeras“ bavi se klincima koji jedne noći pokušavaju da reše misteriju u bloku u kom žive. Nakon premijere sam izjavio da želim da napravim istoimenu seriju koja prati baš te iste klince, ubrzo sam otišao u FireFly na razgovor i iz te priče je sve krenulo. Ivan Knežević, kreator serije, osmislio je ceo koncept, ideju za „Blok 27“ i zajedno sa ekipom scenarista počeo da radi na materijalu. Ostao sam tu kao reditelj, zatim se Milica Tomović pridružila projektu kao koreditelj, i nas dvoje smo, nakon što smo dobili završenu ruku scenarija, radili na revizijama i štošta menjali i razradili zajedno s Kneževićem i scenaristima, ispričao je reditelj za list Kurir.

Blok 27 Fotografija: FireFly promo
Momir objašnjava da je kasting za seriju bio vrlo temeljan i da mu je laknulo kad je shvatio da u seriji neće igrati “velike” glumačke zvezde.
– Zahtev FireFly-ja bio da većinu kasta u seriji čine manje poznata lica, što je bilo hrabro i pametno s njihove strane. Meni je to bio blagoslov, jer sam prilično umoran od toga da se uzimaju glumačke zvezde samo da bi se podigla gledanost. Kasting i ceo proces je bio veoma temeljan. Milica i ja smo od Jovane Avramović, kasting direktorke, dobili bazu od predstavljanja 700-800 ljudi, onda smo mi od toga pravili spisak, gde smo tražili da nam pošalju videe, da se snime, nešto iz svoje svakodnevice, da kažu neka svoja interesovanja, šta ih plaši. Tu smo mi imali priliku da vidimo kako razgovaraju, gde žive i kako žive, jer su se uglavnom snimali kod kuće s društvom. Mi smo napravili uži krug, u koji je ušlo osamdesetak njih i onda smo imali grupe od po troje klinaca, gde smo radili s njima po dva sata. Prvi sat smo se bavili upoznavanjem, a drugi su bile probe i neke improvizacije. Posebno je interesantno što je bilo puno zanimljive dece koja nisu iz glumačkih škola niti im je padalo na pamet da će se baviti glumom, i većina njih je na kraju i dobila uloge. Proces kastinga je trajao mesecima, ali mi smo imali aktivno te radionice s njima dve nedelje, gde smo izabrali glavne klince, uključujući i sve ostale tinejdžere koji su nam bili potrebni.

Blok 27 Fotografija: FireFly promo
Objasnio je i kako su se odlučili za glumicu Ivanu Mladenović.
– Ivana je, pre svega, rediteljka s nešto glumačkog iskustva, gledao sam njen film „Ivana Grozna“ na Festu 2020. i njena hrabrost i autentičnost koje je pokazala režirajući i glumeći u tom filmu privukle su mi pažnju. Prepoznao sam u njoj neku saosećajnost i lice sa ulice, imao sam jasnu sliku kako ona tumači lik policajke koja pokušava da se zauzme za klince koji, pritom, često deluju spremnije i sposobnije od nje. Pozvana je na kasting, došla je, i eto je u seriji. To je svima bio neočekivan potez, i vredeo je.
Momir je odgovorio i na pitanje o tome šta misli o poređenjima njegovog ostvarenja sa serijama „Stranger Things“ i „Dark“.
– Meni to nisu slične serije, ali to pitanje je više za kreatora Ivana Kneževića. Moj kratkometražni film je za mene bila bliža odrednica, eventualno atmosfera iz nekih video-igara. Koliko se sećam, Milica i ja smo u razmenama ideja i referenci uglavnom zaobilazili one koje su očigledne. U suštini, ako ljudi bez predrasuda gledaju ovu našu seriju, shvatiće da ima vrlo malo dodirnih tačaka s gorepomenutim, razumeće da je autentična. Ima nekih uticaja zapadnjačke fikcije, naravno, ali mislim da smo uspeli da uklopimo u naš milje, a da nemate utisak da „mučeni“ Srbi pokušavaju da izguraju strani tinejdž triler, makar ga ja nemam. Trudili smo se, pre svega, da napravimo nešto iskrenije i ovekovečimo autentičnu atmosferu sa začinom žanra, da ljudi poveruju da je taj nivo nadrealnog moguć u našem okruženju.

Blok 27 Fotografija: FireFly promo
Autor ostvarenja “Otvorena” trenutno razvija scenario za nekoliko filmova, a na pitanje hoće li biti nastavka serije „Blok 27“, ostao je neodređen.
– Trudili smo se da „Blok 27“ bude zaokružena priča. Nisam siguran u kom pravcu to može da ode posle ove sezone. Moguće je da postoje neki razgovori o tome, nisam upućen još uvek. Ja, sa svog rediteljskog stanovišta, u ovom trenutku vidim tu seriju kao nešto što je završeno, zaista mislim da je sve rečeno. Klinci koji igraju u seriji bi me verovatno kritikovali jer oni insistiraju na drugoj sezoni, ne žele da se iskustvo okonča.